Sunday, December 15

Amis U Tampil Kelainan Untuk Single 'Lengka Ka Meh'


AMIS U, ini kali pertama aku dengar keunikan nama artis iban terbaru iban ini. Ada segelintir peminat muzik iban tentu mengenalinya jika korang melayari radio Cats Fm minggu yang lalu dimana beliau ditemubual dan lagunya 'Lengka Ka Meh' sentiasa kedengaran di corong-corong radio, tu pun kalau korang perasan.

Amis U anak jati Kanowit tampil dengan kelainan untuk single 'Lengka Ka Meh' beliau dengan genre yang agak santai dan bersahaja. Kemunculan Amis U dipersada muzik iban melalui single 'Lengka Ka Meh' merupakan tanda aras kerancakan idustri Muzik Dayak/Iban masa ini dan lagu belia kian mendapat perhatian peminat-peminat lagu iban.

Lagu 'Lengka Ka Meh' digubah oleh Handoyo manakala lirik ditulis Dorn dan Aliesa. Bagi sesiapa yang belum dengar lagu 'Lengka Ka Meh - Amis U' korang boleh la lawati YouTube channel 'Kenyalang Langit @ Amis U' untuk memperdangarkan versi demo penuh untuk lagu 'Lengka Ka Meh' atau pun korang boleh tune-in di blog Seruran Pemerindang yang telah aku sertakan sekali untuk artikel kali ini.

Apa kata kita layan lagu 'Lengka Ka Meh' yang dinyanyikan oleh Amis U dan jangan lupa pulak support beliau.

Video: Lengka Ka Meh - Amis U



Lirik: Lengka Ka Meh - Amis U (sori, lirik lagu untuk 'Lengka Ka Meh' akan ku selitkan nanti, sila datang kembali ke blog: Seruran Pemerindang)

Kredit: Amis U 'Lengka Ka Meh ***cause aku selitkan gambar profile beliau menjadi sumber artikel kali ni.
Connected dengan beliau di:
Facebook: Amis U Kenyalang Langit
YouTube: Kenyalang Langit

p/s: Layan habis dengan single 'Lengka Ka Meh', buat peminat-peminat muzik iban apakata korang support Amis U dan nantikan kedatangan album pertama beliau yang akan datang. +Amis U Tampil Kelainan Untuk Single 'Lengka Ka Meh'+

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. Seruran Pemerindang -
Powered by Namecheap · BTDesig · Privacy Policy