Monday, February 3

Descrive - Iban Alternative Rock Band


Descrive adalah Iban Alternative Rock Band dari Kuching, Sarawak, ditubuhkan pada tahun 2013, boleh di katakan Descrive band ini masih baru. Band ini terdiri daripada Martyn (vokal utama), M.Philo (1st guitarist), Mike (2nd guitarist), Winston (Bassist) dan Kay (Drummer).

Yang menarik minat aku tentang band (Descrive) ini adalah melalui single pertama mereka iaitu MINA PETARA yang kian trending di channel YouTube sekarang ini. Descrive merupakan salah satu band yang mengutamakan gaya rock alternatif dan lirik lagu mereka mengutamakan bahasa IBAN untuk pernulisan dalam lirik untuk single mereka MINA PETARA.

Aku harap kemunculan Descrive band dan single mereka 'Mina Petara' mendapat sambutan dari pendengar lagu iban serta merancakan lagi Industri Muzik Dayak kita.

Buat yang belum 'Like' pages Descrive band dan ingin mengetahui aktiviti mereka atau nak booking mereka untuk mana-mana event, korang bolehlah lawati official FB pages mereka di link yang aku sediakan. >>Descrive Official Fb Pages>>

Video: Descrive - Mina Petara



Lirik: Mina Petara - Descrive band
sumber: >> Lirik Lagu Iban

Lemai ari ku kediri
Tubuh pedis angat isi
Ingat ke nuan ninting ari
Pengidupku nyau nadai reti

Tuchum nuan ketawa
Nuan semampai ba mataku belama
Wuwooooo...

Oh sulu...dini nuan diatu
Aku merampau lelengau seilu-ilu
Arap ke nuan gerai belama
Mina petara ulih ngemata

Senayau nuan ambai ba ati
Ngasuh atiku lekat berari
Taja nuan sulu jauh pegi
Atiku tetap sanggup nganti

Tuchum nuan ketawa
Nuan semampai ba mataku belama
Wuwooooo...

Oh sulu...dini nuan diatu
Aku merampau lelengau seilu-ilu
Arap ke nuan gerai belama
Mina petara ulih ngemata

Tuchum nuan ketawa
Nuan semampai ba mataku belama
Wuwooooo...

Oh sulu...dini nuan diatu
Aku merampau lelengau seilu-ilu
Arap ke nuan gerai belama
Mina petara ulih ngemata

Oh sulu...dini nuan diatu
Aku merampau lelengau seilu-ilu
Arap ke nuan gerai belama

p/s: +Descrive - Iban Alternative Rock Band+ mempertaruhakan single mereka 'MINA PETARA' sebagai langkah pertama di persada Industri Muzik Dayak/ Iban, apalagi sokonglah mereka. Rawwwk..Sarawak Bands.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. Seruran Pemerindang -
Powered by Namecheap · BTDesig · Privacy Policy