Friday, September 19

The Covenant Band Dan Single 'Lenyau'

Lenyau - The Covenant

The Covenant band itu adalah nama band yang mereka gelarkan dan band ini merupakan band iban independence yang kini muncul dipersada muzik dayak/ iban kita sekarang ini. Selain itu band The Covenant telah menarik pendengaran ku kerana mereka mempunyai single yang aku patut expose untuk korang.

Single yang aku perkatakan tadi ialah lagu 'Lenyau' yang di bawa oleh The Covenant sendiri. Bagi The Covenant band members yang terbaca atau sekadar melawati blog ini, harap korang bolehlah beri aku sedikit info tentang band korang.

Ini serba sedikit siapa di sebalik The Covenant band ini yang aku boleh berikan untuk pelawat Seruran Pemrindang yang ingin mengetahui serba sedikit mengenai The Covenant band serta single mereka 'Lenyau'.

The Covenant band line-up:

01. Nuel - vocalist
02. Alexander - Bass
03. Daviel - 1st Guitar
04. Joshua - 2nd Guitar
05. Gary - Drummer

Apa kata korang pinjamkan telinga dan layan serta dengar lagu single Lenyau dari The Covenant band sebagai titik mula kita untuk mengenali mereka.

Vidoe: Lenyau - The Covenant



Lirik Lagu:  Lenyau - The Covenant

Lenyau nuan sulu ari mata aku
Nama kebuah, nama salah aku
Dini alai nuan diatok sulu
Agi ingat ka aku, ingat ka janji tua

Nuan lenyau piak aja
Nuan lenyau piak aja

[*]
Suba nangka pengerindu
Tua bela betusi,bercerita
Kati gaya pengidup tua
Ti udah berumah tangga

Asak ati aku
Digaga nuan bakatu
Hancur luluh sulu
Sumpah semaya tua

Ulang [*]

Mayuh amai utai ka ditanya
Aku ngagai nuan
Dini alai nuan ambai
Anang mih nuan beguai lenyau ari ku

P/S:  Dah ter-expose dengan +The Covenant dan Single mereka 'Lenyau'+??. So apa kata korang dengan lagu single tersebut? Bagi aku memang terbaik dan aku salute dengan keberanian mereka untuk menengahkan lagu LENYAU, di harap The Covenant band agar melangkah kehadapan lagi dengan memperbaiki apa yang kurang.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. Seruran Pemerindang -
Powered by Namecheap · BTDesig · Privacy Policy