Friday, October 24

Aka Dambai Muncul Dengan Album ‘Ngeransi’

Album ‘Ngeransi’  Aka Dambai Band

Photo: Kredit to OCH Sound Production 

AKA Dambai band muncul dengan album sulung mereka yang diberi nama ‘Ngeransi’ keluaran OCH Sound Production (OCHSP) yang kini dipasaran. Dan pelancaran album 'Ngeransi' Aka Dambai telah di adakan di Bungai Terung Entnic Cafe beberapa minggu yang lalu.

AKA Dambai memperjuangkan konsep muzik dan lagu rock patriotik (iban) yang mengangkat perjuangan Bujang Berani kita di Sarawak ini dari musuh. Inilah line-up AKA Dambai band iaitu Dom Ulin (Vokalis), Jang Lelek (Lead Gitar), Igat Homery (Drum) dan  Wat Jesley (Bass).

Antara komposer yang terlibat dalam album 'Ngeransi' AKA Damabai seperti Richard JR, Welson Lumbai, Mathius Mambang, Jesley Jabu dan D’Apache.

Jom kita lihat tracklist dalam album 'Ngeransi' AKA Dambai band:

01. Ngeransi
02. Iban Trackers Sarawak Rangers
03. Auni
04. Panglima Rentap
05. Oh…Sulu
06. Munsang Bebulu Manuk
07. Danjan
08. Jera Apai Jera Indai
09. Pulai Pemisi Gawai
10. Rock Dara Tuai

Untuk preview lagu-lagu yang ada dalam album 'Ngeransi' AKA Dambai band; apa kata korang tonton dan cuba hayati lagu tersebut. Kredit untuk OCH Sound Production yang telah menyediakan previews audio/ video untuk lagu album 'Ngeransi'. Jom layan playlist ini.



P/S: So apa pendapat koang mengenai +Album ‘Ngeransi’ Aka Dambai+ ? Kalau berminat tu, sila dapatkan album yang ORIGINAL di kedai-kedai muzik terdekat.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. Seruran Pemerindang -
Powered by Namecheap · BTDesig · Privacy Policy