Friday, January 2

Lembaran Baru Bryan Rundi Dengan Single 'Puntan'

Official Music Video & Lirik Lagu Puntan - Bryan Rundi

Hari ini merupakan hari ke-3 untuk tahun 2015 dan buat memeriahkan lagi tahun baru ini aku nak share dengan anda semua salah satu single yang baru keluar serta mula trending di laman YouTube. Bagi peminat lagu iban pasti mengetahui beliau melalui lagu iban 'Keran Ke Nuan'.

Artis yang aku perkatakan itu adalah Bryan Rundi dan single beliau 'Puntan'. Beberapa minggu yang lepas, beliau pernah meng-upload sedikit demo dari single 'Puntan'. Kini untuk lembaran baru, Bryan Rundi maju selangkah melaui muzik video 'Puntan' versi penuh khas untuk pendengar lagu iban di luar sana.

Yang menarik perhatian aku mengenai muzik video lagu 'Puntan'  adalah kualiti video itu tersendiri, ia menampakkan kelainan dari video lagu iban yang lain. Dan satu lagi, pengambaran video 'Puntan' ini di lakukan di luar negara. Memang hasil yang amat terbaik, hey..Bryan...aku bagi kau 5 bintang penuh untuk lagu ini, terbaik bro.

Untuk pengetahuan anda semua, dari segi lirik lagu 'Puntan' pula amat menarik jika ditelaah serta di hayati dan orang di sebalik penghasilan lirik tersebut selain beliau adalah Amis U dan Fealisia Ali. Dari segi muzik video pula adalah  hasil kerjasama beliua dengan seorang mat salleh iaitu Matthaeus Maxwell dan lagu ini di rekod di Digital Sound Magic Studio, Burnaby BC, mendapat sentuhan dari segi susunan muziknya iaitu Richard Dolmat. Memang gempak la Industri Musik Dayak (Iban) kita.

Aku tak nak buang masa korang lagi, apa kata korang tengok versi penuih muzik video Puntan - Bryan Rundi MV sekarang. Dan tidal lupa juga, aku sertakan lirik nya sekali. Jom layan...

Video: Puntan - Bryan Rundi



Artist: Bryan Rundi
Lyrics: Amis U, Fealisia Ali, Bryan Rundi
Music Arrangement: Bryan Rundi
Sound Engineer: Richard Dolmat
Recording Studio: Digital Sound Magic Studio, Burnaby BC
Video: Matthaeus Maxwell
Editor: Bryan Rundi
Filming Location: Vancouver, Canada


Lirik Lagu: Puntan - Bryan Rundi

Tu meh pengujung pengerindu
Ngetu semua singkang kaki ku
Nuan ngelengkaka aku sulu
Ngasuh ati ku majak lebu

Sayau, iga nuan enda sinu
Ukai nuan enda nemu
Pengeran ati ku ngelama tu
Kempang meh ati nuan beduan aku

Beambis ati ku sayau ke nuan
Begadaika nyawa aku ngetan
Ngambika penyayau tua enda puntan
Tang semina ulih ninggalka litan

Dini alai ngelempaika pengerindu
Udah tasal laban pengelebu
Tang penyayau aku enda mudah leju
Taja nuan enda sayau ke aku

Biar ke Serga aku midang pergi
Biar tubuh aku enda pulai agi
Penyayau ku enda ulih dibagi
Ketegal nuan tetap ku sagi

Aku sayauka nuan
Aku rinduka nuan
Pulai meh sulu

P/S: Tahniah atas kejayaan penghasilan muzik video 'Puntan' yang di bawa oleh Bryan Rundi dan tak rugi kalau korang tak tengok dan dengar sendiri single serta video terbaru beliau ini. Jom Layan.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. Seruran Pemerindang -
Powered by Namecheap · BTDesig · Privacy Policy