Friday, September 26

Singel Pertama Hallvard Band 'Saritu Enggau Pagila'

Hallvard Band - Saritu Enggau Pagila

"Sari tu enggau pagila, pengerindu tua enda berubah"...pernah dengar tak rangkap lirik lagu ini? Bagi yang mendengar siaran WaiFM mungkin mendapat sedikit idea siapakah garangan yang membawa lagu ini; mereka yang aku katakan ialah Hallvard band dan single tersebut adalah single pertama band ini yang diberi nama 'Saritu Enggau Pagila'.

Kenali Hallvard Band

Hallvard band merupakan Iban independent band yang mula bertapak pada tahun 2011 di Serian, Sarawak, Asalnya Hallvard band di anggotai tiga orang ahli band dan kini melengkapkan ahli mereka seramai enam orang ahli.

Ahli-ahli Hallvard band tersebut adalah Vanella Michael (vokalis), Vanden Michael (bassist), Roslan (lead), Yazid (drummer), William (rhythm) dan Gerald (lead).

Hallvard band melangkah perjalanan mereke ke pesada seni muzik dengan mencipta single pertama "Saritu Enggau Pagila" yang bermakna Seperti Hari Ini dan Esok. Genre band Hallvard lebih ke arah Balada pop, pop rock dan rock alternatif.

Hallvard Band - Saritu Enggau Pagila menceritakan tentang cinta tidak pernah berakhir. "Saritu enggau Pagila" ertinya hari ini dan esok. Gadis itu cuba untuk meluahkan emosi beliau terhadap cintanya dan mengharapkan cinta mereka akan berkembang hari demi hari. Apa kata kita layan video audio di laman YouTube rasmi mereka yang aku selitkan di laman blog ini dan liriknya sekali.

Video:  Hallvard Band - Saritu Enggau Pagila



Lirik Lagu: Hallvard Band - Saritu Enggau Pagila

[*]
Udah lama tua bekelala
Begulai sama enggau pangan diri
Genggam jariku simpan ba ati nuan
Padah meh penyayau nuan ke aku

Ulang [*]

[**]
sari tu enggau pagila
Pengerindu tua enda berubah
Atiku enggau ati nuan
Tachang meh ke pengerindu tua

Ninting ari ku sayau ke nuan
Kemayang mua nuan selalu dimataku
Kadang tua jauh lelengau belama
Arap meh nuan ingat ke aku selalu

Ulang [**][**]

saritu enggau pagila
saritu enggau pagila 

Info: Bagi yang ingin melawati raman rasmi FB pages serta YouTube utnuk mengetahui apakah perkembangan serta aktiviti-aktiviti Hallvard Band sila lah klik link yang aku sertakan untuk terus ke laman mereka.

p/s: Wow...memang terbaikan? Itulah local band kita Sarawak yang kian meluaskan empayar mereka dalam persada muzik Dayak/ Iban Industri. Tahniah untuk +Hallvard band yang memperdengarkan single pertama iaitu 'Saritu Enggau Pagila'+

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. Seruran Pemerindang -
Powered by Namecheap · BTDesig · Privacy Policy